SEO optimalizace nabízí mnoho vzrušujících technik, které mohou výrazně ovlivnit umístění webové stránky. Existují i některá jasně daná fakta, která by měl každý znát a která jsou základem úspěšné optimalizace.
- Rychlost je důležitá
Rychlost načtení webové stránky na počítači, ale i mobilním zařízení získává čím dál větší prioritu. Zatím co před několika lety se jednalo spíše o pohodlí uživatele, nyní je rychlost i faktorem při hodnocení optimalizace.
Vyšší rychlostí načtení tak můžeme jedině získat a to nejen přízeň uživatele, ale i lepší hodnocení ve vyhledávání. Možností, jak rychlost změřit je hned několik a patří mezi ně i nástroj Googlu, který nabízí přesné měření i jednoduché ovládání.
- Robots.txt
Soubor robots.txt musí být vždy pojmenován malými písmeny (robots.txt) tak, aby ho prohlížeč dokázal vyhledat. Stejně tak je potřeba, aby se nacházel v hlavní složce a byl tak jednoduše dostupný pro crawlery.
- Struktura Sitemap není důležitá
Mnoho webů se až zbytečně moc zaměřuje na strukturu sitemap. Ta přitom není ani trochu důležitá, a pokud je ve formátu XML, může vypadat jakkoli.
- Noarchive neovlivní hodnocení
Noarchiv tag sice přikáže Googlu, aby Váš web nezobrazoval z cache, neovlivní však pozici a hodnocení.
- Domovská stránka jako první
Domovská stránka je prohledávána crawlery většinou jako první.
- Rozdílné hodnocení pro interní a externí odkazy
Interní a externí odkazy jsou hodnoceny odlišně a to podle příslušných algoritmů.
- Intenzita crawlingu
V Google Serach Console jsou dostupné informace o tom, jak rychle a jak hluboko je Váš web prohledán. Zvýšením prohledaných stránek za určitý čas můžete podpořit i své umístění.
- Informační weby mohou zlepšit Váš crawl index
Stránky, které obsahují technické informace jako FAQ, licenční podmínky nebo certifikáty mohou pozitivně ovlivnit Váš crawl index.
- Sitemaps
- Sitemaps musí být v kódování UTF-8.
- Sitemaps musí být menší nežli 50 000 URL adres a ne větší než 50 MB
- Sitemaps se mohou lišit podle zvoleného typu obsahu
- Jak Vás vidí Google
Pomocí nástrojů Googlu můžete jednoduše zkontrolovat vzhled a statistiky vašich mobilních webových stránek
- Více jak polovina webů ve vyhledávání je nyní HTTPS
Bezpečnost je na internetu velkým tématem. Poté, co Google Chrome začal zobrazovat varování u webů bez HTTPS, zareagovala velká většina vývojářů implementací tohoto protokolu a tím i zlepšením bezpečnosti.
- Rychlost je klíč
Ideální doba načítání webu je mezi 2-3 vteřinami.
- Přesměrování domény
Přesměrováním domény můžete jednoduše využít nových možností marketingu a to s novým jménem či kampaní.
- Přesměrování alespoň na jeden rok
V případě přesměrování je třeba zachovat tento vztah alespoň rok a to kvůli možnému zpoždění ze strany crawleru. V nejlepším případě zachovat přesměrování natrvalo.
- Vyhledávání ve vyhledávání
Ve vyhledávači se občas zobrazí u webové stránky vyhledávací pole. Je tam proto, aby uživatel mohl najít informace snadněji. Toto pole můžete vypnout, implementovat ho natrvalo nebo do něj nahrát informace z mobilní aplikace.
- Zamezení překladu
Pomocí „notranslate“ tagu můžete zamezit překladu Vaší webové stránky.
- Indexování s Firebase
Vlastníte mobilní aplikaci? S Firebase jí můžete indexovat přímo do vyhledávání a nabízet uživatelům data přímo v jejich vyhledávání.