Mnozí z internetových podnikatelů a firem už dnes naprosto běžně optimalizují své weby pro internetové vyhledávače. A to v ideálním případě a logicky i v případě těch nejúspěšnějších s pomocí odborníků na takovou optimalizaci. Stalo se to často skutečností, a to z toho důvodu, že je internetové podnikání stejně jako kterýkoliv jiný byznys závislé na dostatku zákazníků. A je to právě optimalizace, jež pomáhá zajistit podnikatelským webům potřebnou návštěvnost.
Pokud si někdo totiž pořídí svůj web, docela běžně se na něm potýká s nedostatkem návštěvníků. Internetová veřejnost se o něm nedozví, a tudíž ho pak ani nemůže navštěvovat a využívat. Což je pochopitelně provozovateli takového webu nepříjemné, protože ho to poškozuje. Kde nejsou návštěvníci, tam nejsou ani zákazníci, ani jejich peníze.
A proč pak ještě utrácet peníze, jež se z takového podnikání člověku či firmě nehrnou, do nějaké optimalizace? Právě proto, aby se tato neradostná situace změnila k lepšímu. SEO totiž ovlivňuje internetové vyhledávače při jejich rozhodování o tom, co tyto představí internetové veřejnosti přednostně a čemu naopak přidělí až nějakou zapadlou příčku v seznamu různých odkazů, která už nebude nikoho z řad hledající veřejnosti zajímat. A díky optimalizaci se tak dá dostat třeba až do čela totéž nabízejících odkazů, což dává naději na to, že právě na takový výsostně umístěný web všichni ti hledající zamíří.
Optimalizace tedy nesporně ovlivňuje ekonomické výsledky internetových podnikatelů. A rozdíly v úspěších jsou mezi těmi, kdo optimalizují a kdo neoptimalizují svůj web, značné.
Ano, linkbuilding, psaní kvalitních obsahových a propagačních textů a článků, správná volba použitých klíčových slov, reklama a další obory související se SEO, mohou skutečně rozhodnout o tom, kdo na internetu se svým podnikáním uspěje a kdo ne. A nejlepší je pochopitelně optimalizace prováděná profesionály.